Komoly baj van a diákok szövegértésével: lesújtók a kompetenciamérés eredményei
Magyarán fiatalok tömegei aligha lesznek képesek betanított munkán kívül mást elvégezni.
Magyarán fiatalok tömegei aligha lesznek képesek betanított munkán kívül mást elvégezni.
Hiába a nyári szünet, az oktatás területén továbbra is zajlik az élet. Népszavazást kezdeményezhet a Pedagógusok Szakszervezete, a státusztörvény tárgyalásának árnyékában lemondott a köznevelésért felelős helyettes államtitkár, közben pedig a 2022-es kompetenciamérés eredményei is arra világítottak rá, hogy a diákok eredményei a legjobb esetben is csak stagnálnak. Mutatjuk, mik történtek június utolsó hetében.
Közzétette a 2022-es kompetenciamérés eredményeit az Oktatási Hivatal. Az értékelő szerint az első digitális mérésen vegyes eredmények születtek, stagnálás, javulás és romlás is megfigyelhető bizonyos korcsoportok esetében, feltételezhetően a korábbi járványhelyzet és online oktatás miatt.
Teljesen új, úgynevezett „kísérleti bemeneti méréssel” tesztelik idén ősszel a negyedikes és az ötödikes diákok szövegértési és matematikai képességeit, de a hatodikosokra, a nyolcadikosokra és a tizedikesekre is vár egy teszt szeptemberben-októberben.
Mindenki arra számított, hogy a koronavírus-járvány és a hónapokig tartó otthoni tanulás miatt sokkal rosszabb eredményt érnek majd el a hatodikos, a nyolcadikos és a tizedikes diákok a kompetenciamérésen, ám - nagy meglepetésre – a pontszámok nem térnek el az előző évekétől.
Még tart az idei kompetenciamérés, amit most először nem papíron, hanem online oldanak meg a diákok. Eddig nem sok sikerrel.
Döcögve indult a 2022-es kompetenciamérés szerda reggel, többször akadozott az a felület, ahol a 10. évfolyamosoknak meg kellett (volna) oldaniuk a szövegértési, matematikai és természettudományi feladatokat. Nemcsak az online teszt, hanem a természettudományos feladatsor is újdonság, az elmúlt évtizedekben ugyanis nem szerveztek olyan országos, több tízezer diákot érintő mérést, amelynek az eredményeiből kiderült volna, értik-e, tudják-e a magyar iskolások, hogyan működik a mágnesesség, hogyan terjednek a betegségek vagy milyen tulajdonságai vannak a Holdnak.
Szerda reggel elkezdődött a 2022-es kompetenciamérés: a diákoknak idén már természettudományos kérdésekre is válaszolniuk kell, a feladatokat azonban már nem papíron kapják, hanem online kell megoldaniuk. A próbaüzem nem ment túl jól az elmúlt egy-két hétben, és – úgy tűnik – élesben sem működik sokkal jobban a rendszer, több iskolából azt jelezték, hogy a mérés egy részét sokan nem tudták megoldani, mert a felület lefagyott.
Már a második próbaüzem alatt áll le az Oktatási Hivatal (OH) új kompetenciamérési rendszere, a hivatal a tavaszi szünetben biztosítana lehetőséget az új program megismerésésre. Ezt Jocó bácsi sem hagyta szó nélkül.
A tavaszi szünet után kezdődnének a kompetenciamérések, de a rendszer mind a két próbaüzem alatt megbukott. Az Oktatási Hivatal furcsa ajánlattal állt elő a szünetre.
Úgy tűnik, a szükséges módosítások elvégzése után további próbaüzemek lesznek, mielőtt nekifutunk az első online mérésnek.
Bár már csak bő két hónap van hátra a 2021/22-es tanévből, pár országos felmérés és az idei érettségi is hátravan. Mutatjuk, mi vár még a diákokra.
Impozáns homlokzat erősen századfordulós karakterelemekkel esetleg monumentális és minimalista – kíváncsiak vagyunk arra, hogy szerintetek melyik nagyobb egyetemnek van Magyarországon a legszebb épülete.